• Cougar

    EXPERIMENTATION

  • Lions

    ARCHERY

  • Snowalker

    PUBLICATIONS

  • Howling

    LECTURES

  • Sunbathing

    RECONSTRUCTION

Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013

KORYVANTES represent the Hellenic Traditional Archery in UKRAINE. Participation in the International Festival “The Arrow of Ancient Kiev” 4-6 October 2013, Kiev Ukraine




The “KORYVANTES” Association of Historical Studies , by accepting the kind invitation of the Ukrainian Traditional Archery Federation, will participate with a 5 member team in the International Traditional Archery Festival that will take place in the reconstructed Medieval Living History Castle “The Kievan Rus Park” in the vicinity of Kiev from Friday 4th to Sunday 6th October 2013
The Festival named “The Arrow of Ancient Kiev” takes place successfully for the second time and aims to continue being a successful Traditional Archery institution in the wider area of Russia.
With participations from many countries like Hungary, Turkey, Romania, Russia Poland etc. the festival will be one more important point for the lovers of Traditional Archery and Living history through the world.
The Association will participate in order to promote research in Experimental Archaeology of equipment and archery techniques, proudly representing for once more the Greek Traditonal Archery.
Photos from the 2012 event:












Oι ΚΟΡΥΒΑΝΤΕΣ εκπροσωπούν την Ελληνική Παραδοσιακή Τοξοβολία στην Ουκρανία. Συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ " The Arrow of Ancient Kiev " , 4-6 Οκτωβρίου 2013, Κίεβο/Ουκρανία





Ο Σύλλογος Ιστορικών Μελετών ΚΟΡΥΒΑΝΤΕΣ , αποδεχόμενος με τιμή την ευγενή πρόσκληση της Ουκρανικής Ομοσπονδίας Παραδοσιακής Τοξοβολίας θα συμμετάσχει με μια πενταμελή αποστολή στο μεγάλο Διεθνές Φεστιβάλ Παραδοσιακής Τοξοβολίας που θα πραγματοποιηθεί, στο μεγάλο Ανακατασκευασμένο Μεσαιωνικό Κάστρο Ζωντανής Ιστορίας "The Kievan Rus Park" , έξω από το Κίεβο, από την Παρασκευή 4 μέχρι την Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013.

Το φεστιβάλ με την ονομασία "The Arrow of the Ancient Kiev" , διανύει αισίως τον δεύτερο χρόνο της επιτυχημένης λειτουργίας του, φιλοδοξώντας να συνεχίσει να αποτελεί έναν επιτυχημένο θεσμό Παραδοσιακής Τοξοβολίας στην Ευρύτερη περιοχή της Ρωσίας. 

Με συμμετοχές απο πολλές χώρες όπως, Ουγγαρία, Τουρκία, Ρουμανία, Ρωσία, Πολωνία κ.α, το φεστιβάλ θα αποτελέσει άλλο έναν σημαντικό σταθμό και σημείο αναφοράς για τους λάτρεις της Παραδοσιακής Τοξοβολίας και Ζωντανής Ιστορίας ανα το κόσμο.

Ο Σύλλογος θα συμμετάσχει για να προωθήσει την έρευνα στην  Πειραματική Αρχαιολογία Οπλισμών και Τεχνικών Τόξευσης, εκπροσωπώντας για άλλη μια φορά περήφανα την Ελληνική Παραδοσιακή Τοξοβολία.



Mερικές φώτο απο το αντίστοιχο φεστιβάλ του 2012:










Τρίτη 13 Αυγούστου 2013

“KORYVANTES” represent Hellenic Traditional Archery in the “Gümüşhacıköy 2013” International Festival , June 22-23 2013 in Amasya/Turkey





After our very successful presentation in Istanbul "Necmeddin Okyay" Festival  the “Koryvantes” archers continued their successful appearances in the Pontic Amasya /Turkey.  The Archery team of the Koryvantes Association of Historical Studies participated in the International Traditional Archery contest that took place in the homeland of the Ancient Geographer Stabo in 22-23 June 2013.

The competition helded in the city of Gümüşhacıköy under the auspice of the Turkish Traditional Archery Federation , in a specially prepared location at the foothills of the Canik Mountain. The local authorities also strived to make the life of the contestants as easy as possible.

Representing for once more the Greek Traditional Archery , our archers made again good impression in an event that gathered the attention of the International Traditional Archery community. By using reconstructed equipment and bows of high historical accuracy standards presented again in International event 33 centuries of  Greek Martial and MilitaryTradition from early antiquity to late medieval period.

The high level of the competition did not prevented our archers to stand their ground between 350 contestants. Kostas Papantoniou & Spyros Bakas managed to gather high ranks in special categories.

Athletes from 25 Turkish Traditional Archery Clubs and 200 athletes from 18 countries attended with their traditional costumes and armour. Countries with long archery traditions like Korea, Mongolia, China and Hungary were present, while new uprising powers like Bulgaria, Malaysia, Poland and Taiwan made their appearance .

Continuing our experimental research on the usability of our reconstructed equipment , our archers managed to draw useful conclusions. Archer Giannis Tsilikis successfully reconstructed the late Byzantine Navy Marins from Laconia and Crete. Archer Evangellos Voggelis revives the legend of the Argonauts as he managed to shoot with a reconstructed armor from the late Bronze Age. Archer Vladimiros Gavakis reconstructed an officer of the Great Komnenoi and validated our conclusions from the Istanbul contest.

Our Association’s participation in the contest was once more for us a chance to see old friends and make new ones. It was also a valuable opportunity for our members to gain international experience and meet the latest developments in the Traditional Archery Community.

Our Association would like to thank Mr. Hussametin Aydin, responsible for organizing the Festival , and our good friends Eren KalinbacakMetin Ates and Yasar Metin for their endless support and encouragement.









































Πέμπτη 8 Αυγούστου 2013

Το "χαμόγελο του αλόγου" και η εκπαίδευση του Πολεμιστή - Μέρος Β'



"Remember, you will fight as you train!" - "Θυμήσου, θα πολεμήσεις όπως έχεις εκπαιδευτεί"

General William F. DePuy, 1ος Διοικητής U.S. Army's Training and Doctrine Command (TRADOC)

Με αστεμφές ενδιαφέρον παρακολουθούμε τον τελευταίο καιρό να διαφημίζονται ευφάνταστες μαχητικές πρακτικές - σαφώς επηρεασμένες από ακροβατικές επιδείξεις τσίρκων προελεύσεως Κεντρικής / Ανατολικής Ευρώπης - που όχι μόνο παρουσιάζονται ως σύγχρονες πολεμικές τέχνες, αλλά καλούν και “προετοιμάζουν για πόλεμο” (sic) τους εκπαιδευόμενους σε αυτές.


"Τσίρκο",σύμφωνα με τα λεξικά είναι α) οι επιδείξεις γεγυμνασμένων ίππων ή και άλλων ζώων, ακροβατών και άλλων εξημερωμένων ζώων συνοδευόμενα από παραστάσεις μίμων ή ταχυδακτυλουργών,  β) ο εκτελών τις ανωτέρω επιδείξεις θίασος

Φυσικά και η ενασχόληση με κάθε Μαχητική / Πολεμική τέχνη είναι εξόχως επωφελής. Ιδιαίτερα σημαντική είναι επίσης η διάσωση Ιστορικών Πολεμικών Τεχνών για λόγους Παράδοσης και Ιστορικής συνέχειας, πχ Μεσαιωνική Σπαθασκία, Οπλιτική Μάχη, εφόσον βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα. Ακόμα και η ενασχόληση με ακροβατικές επιδείξεις τσίρκου είναι εξαιρετική γυμναστική, καμιά ένσταση δεν έχουμε.


Το να καλείς και να προετοιμάζεσαι όμως για πόλεμο ή ακόμα και να προετοιμάζεσαι για συνήθη σενάρια αυτοάμυνας, είναι πολύ κάτι διαφορετικό...

Μελετώντας σύγχρονες τακτικές και πρακτικές μάχης, έχουμε να πούμε ότι το να εκπαιδεύεσαι για σύγχρονο πόλεμο με άλογα, αλαβάρδες, τόξα και κοπίδες μπορεί να είναι ρομαντικό, ίσως και να εγείρει μνήμες παλιών εποχών συνοδευόμενες από οπτασίες μαγικών πνευμάτων, αλλά οπωσδήποτε δεν ούτε πολύ έξυπνο ούτε αποτελεσματικό… για τους επεσβόλους εκπαιδευτές των εν λόγω στάβλων έχουμε να πούμε ότι ονειροβατούν… όσο για τους εκπαιδευόμενους τους, σε πραγματικό πεδίο μάχης νομοτελειακά θα καταλήξουν σαν τους Πολωνούς Ιππείς του Β ΠΠ… Παρ. (1) 


Αναρωτηθείτε, ποιο από τα 3 κάτωθι σενάρια είναι το πιο πιθανό; 
  1. Δέχεστε επίθεση από χειροδύναμο άτομο, που τελεί υπό την επήρεια διεγερτικών και αμφεταμινών ουσιών
  2. Σε ένοπλη συμπλοκή αδειάζετε τις μισές γεμιστήρες που έχετε στο γιλέκο σας πάνω σε ένοπλους αντίπαλους
  3. Ξαφνικά ξεσπά μια Επική μάχη, πιάνετε το Ελληνο-Σκυθικό τόξο σας φτιαγμένο από βούρλο (sic), ταχύτατα ιππεύετε τον ίππο σας (που μόλις έχει επιστρέψει από το θαλάσσιο μπάνιο του), και επελαύνετε με μια αλαβάρδα υπό-μάλης επιδεικνύοντας την οδοντοστοιχία σας... Στο τέλος της μάχης, τραγουδάτε τον μελοποιημένο ύμνο του στάβλου σας εν μέσω κατάκοιτων εχθρών…. Παρ. (2)

Εκτός και αν είστε Στρατιωτικός, Αστυνομικός, εργάζεσθε σε επικίνδυνη ζώνη ή πλοίο ως Μισθοφόρος, προστατεύετε το σπίτι σας σε μια πόλη της Συρίας από αντάρτες ή άλλη εμπόλεμη κατάσταση, η στατιστική δείχνει ότι το πρώτο σενάριο είναι το πλέον πιθανό. Στην περίπτωση της Μάχης Σώμα με Σώμα απέναντι σε σκληρό και αποφασισμένο αντίπαλο, η μόνη ελπίδα επιβίωσης είναι η εκπαίδευση σε τεχνικές που ανταποκρίνονται σε αυτές τις συνθήκες μάχης. Στην περίπτωση ένοπλης Μάχης με αγχέμαχα όπλα, η εξοικείωση στη σωστή σπαθασκία ή χρήση μαχαιριού θα είναι σωτήρια. 

Στην περίπτωση του δεύτερου σεναρίου, της ένοπλης Μάχης με πυροβόλα όπλα, χρειάζεται αντίστοιχη και ρεαλιστική εκπαίδευση και κατάλληλη τακτική. Και φυσικά σε καμιά φάση της συμπλοκής δεν προβλέπεται να χαμογελάμε ηλιθίως, ούτε και να δείχνουμε τα δόντια μας στον αντίπαλο... το "χαμόγελο του αλόγου" είθισται στους καλλιτέχνες και στους πραματευτές όταν πείθουν το κοινό τους, όχι σε καταστάσεις μαχητικής έντασης.

Το τρίτο σενάριο, αυτό της επικής μάχης με αλαβαρδο-φόρα επέλαση, είναι εντελώς απίθανο να συμβεί. Εάν έχετε εκπαιδευθεί σε αυτόν τον τρόπο πολέμου, μηδενικές πιθανότητες έχετε να χρησιμοποιήσετε τις ακροβατικές τεχνικές τσίρκου που ο ρομαντικός don Quijote διδάσκαλος σας εμφύσησε και ενέπνευσε. Σε αυτό το σενάριο, ελεύθερα μπορείτε να χαμογελάτε να επιδεικνύετε τα δόντια σας και να χλιμιντρίζετε... μην ανησυχείτε... όλα αυτά που βιώνετε είναι μόνο στην φαντασία ή στον ύπνο σας - και χαρείτε το αναλόγως... 

Προφανώς όποιος δηλώσει ότι αντιμετώπισε ή περιμένει να βιώσει επί ρεαλιστικών συνθηκών, συνθήκες μάχης 15ου - 16ου αιώνα, χρήζει άμεσης ψυχιατρικής συνδρομής...

Οπωσδήποτε η κάθε δεξιότητα στη μάχη είναι σημαντική. Για παράδειγμα, από τα Μεσαιωνικά Εγχειρίδια Σπαθασκίας μπορούμε να απομονώσουμε διαχρονικές τεχνικές και πρακτικές που έχουν χρήση στη  σύγχρονη πραγματικότητα. Και η ιππασία είναι ακόμα σημαντική στο σύγχρονο πεδίο μάχης, υπό ιδιαίτερες συνθήκες: στις πρόσφατες πολεμικές επιχειρήσεις στην Οσετία, μονάδες Ρώσων Σπέτσναζ κινήθηκαν με άλογα μέσα από ορεινές περιοχές και υπερκέρασαν τις εχθρικές γραμμές, προκειμένου να αποφύγουν το όποιο ηλεκτρονικό ίχνος που θα πρόδιδε την κίνησή τους. 

Ποια η αξία όμως της απόπειρας λογχισμού με ranseur Παρ. (3) υπό-μάλης, με τον ίππο σε πλήρη ταχύτητα, χωρίς σέλα; Να διευκρινίσουμε ότι η συγκεκριμένη πρακτική παρουσιάζεται και διδάσκεται μεν από ιπποκόμους γνωστού στάβλου, είναι δε εντελώς ανιστόρητη καθώς δεν αναφέρεται σε κανένα διασωθέν πολεμικό εγχειρίδιο - σαφώς αποτελεί ευφάνταστο "πολεμικό νεολογισμό" που χρησιμοποιείται για την εμπορική προώθηση νεο-αφιχθείσης "πολεμικής τέχνης". 


Και γιατί όχι;... ίσως το λογοτεχνικό πνεύμα του Miguel de Cervantes Saavedra να έχει κάνει μια στάση στις παρυφές του Υμηττού...

Η πραγματική ερώτηση είναι αν υπάρχει ουσία στο να εκπαιδευόμαστε σε ευφάνταστες και μη-χρηστικές μαχητικές τέχνες. Εάν είναι ουσιαστική η εκπαίδευση σε μη-ρεαλιστικά σενάρια Μάχης.
  • γιατί να μην χρησιμοποιήσουμε τον ίδιο χρόνο για ουσιαστική εκπαίδευση σε Μάχη εκ του Συστάδην (ένοπλη ή άοπλη) με ορθές τακτικές χρήσης όπλων και κίνηση;
  • γιατί να μην χρησιμοποιήσουμε τον ίδιο χρόνο για ουσιαστική εκπαίδευση σε δεξιότητες ιππασίας, όπως μεγάλες πορείες σε ορεινούς όγκους, κατά τα πρότυπα των Σπέτσναζ; 
Η απάντηση είναι απλή... ουσία υπάρχει στο να εκπαιδευόμαστε σε σενάρια και πρακτικές που έχουν εφαρμογή και θα μεγιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα μας κατά τη διάρκεια της συμπλοκής.

Αυτοί που πραγματικά προετοιμάζονται για πόλεμο εκπαιδεύονται με βάση σοβαρά εκπαιδευτικά εγχειρίδια (http://www.usarmycombatives.com/), σε ουσιαστικές και περιεκτικές Μαχητικές Τέχνες, με κύρια έμφαση στη Μάχη εκ του Συστάδην: Βαριά Πυγμαχία, Παγκράτιο, Πάλη, χρήση Όπλων (ανάλογα με τον τύπο των επιχειρήσεων). Σε αυτό το πλαίσιο, στάβλοι με ατροφικούς don Quijote και αδύναμες Dulcineae, μηδενική αξία έχουν.

Στην ουσιαστική εκπαίδευση, το χαμόγελο στα πρόσωπα εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων είναι δείγμα μαχητικής ανικανότητας και πολεμικής ασχετοσύνης - ισχύει πάντα το γνωστό γνωμικό "τα παιδία παίζει". 


Και γιατί όχι;... ίσως το πλατύ χαμόγελο τους να πηγάζει από τις επιτριβές της ανατομίας  του ανθρώπινου σώματος στους σπονδύλους του ίππου...

Όλα τα άλλα είναι σάλτσες πολεμικές και η καλύτερη εκπαίδευση για σάλτσες είναι τα βιβλία Μαγειρικής… ως έμπρακτη βοήθεια στις αδύναμες Dulcineae αλαβαρδο-φέρουσες μαγείρισσες,   προτείνουμε το γνωστό βιβλίο 

http://www.amazon.com/Greek-Cookery-Nicholas-Tselementes/dp/0685090353


Αντιλαμβανόμαστε ότι για τους ατροφικούς don Quijote το εκπαιδευτικό εγχειρίδιο Μάχης που προτείνουμε ανωτέρω (http://www.usarmycombatives.com/) πέφτει λίγο βαρύ στο σύνολό του, ας ξεκινήσουν με το Κεφάλαιο 2-09 (Warm Ups and Stretches).


Όσο για την κάτωθι φωτογραφία, όχι δεν είναι ο Οβελίξ με Ρωμαϊκά κράνη… 

Παραπομπή (1)

Κράνη Πολωνών Ιππέων που αντιμετώπισαν την Wehrmacht στις αρχές του ΒΠΠ…

Παραπομπή (2)

Στους ριψάσπιδες, διεθνούς ακτινοβολίας "μαχητές" (αν και αρνητές Στρατιωτικής Θητείας) αφιερώνουμε το ποίημα του αρχαίου λυρικού Αρχίλοχου. Στους πολεμικούς στάβλους που υποθάλπουν ριψάσπιδες, προτείνουμε να ενσωματώσουν τους στίχους αυτούς στον μελοποιημένο τους ύμνο (sic)

«ἀσπίδι μὲν Σαΐων τις ἀγάλλεται͵ ἣν παρὰ θάμνωι͵ ἔντος ἀμώμητον͵ κάλλιπον οὐκ ἐθέλων· αὐτὸν δ΄ ἐξεσάωσα. τί μοι μέλει ἀσπὶς ἐκείνη; ἐρρέτω· ἐξαῦτις κτήσομαι οὐ κακίω?


Ενδεικτική ελεύθερη μετάφραση:

«Την ασπίδα μου κάποιος Σάιος (Θράκας) τη χαίρεται, αυτή που χωρίς τη θέλησή μου σ’ ένα θάμνο τη παράτησα, Το εαυτό μου έσωσα! Τι με καίει για κείνη την ασπίδα; Θ’ αποκτήσω άλλη καλύτερη»


Παραπομπή (3)


Επισημάνουμε την διαφορά Ranseur και Halberd/Halabard. Πρόκειται για διαφορετικά όπλα, κάτι το οποίο εμφανώς σύγχρονοι don Quijote διδάσκαλοι αγνοούν...




ΣΗΜΕΙΩΣΗ:  

Σκοπός (και) αυτού του άρθρου εν μέσω μιας σειράς  άρθρων εφάμιλλου περιεχομένου που έχουν ήδη γραφτεί δεν είναι η νουθέτηση  εκκολαπτόμενων - και μη -  διδασκάλων παροπλισμένων πολεμικών τεχνών.

Σκοπός μας, ως Σύλλογος Ιστορικών Μελετών με συνεχείς Ακαδημαϊκές αναγνωρίσεις, είναι η τήρηση της ηθικής υποχρέωσης του Συλλόγου, ως προς την  αποκατάσταση της Ιστορικής ακριβείας και αληθείας απέναντι σε παραπλανητικά δημοσιεύματα που διαχέουν Ιστορικές ανακρίβειες, και τα οποία επί της προκειμένης:

  1. αυθαίρετα τοποθετούν σε προγενέστερες εποχές  σύγχρονους όρους τακτικής μάχης
  2. δημιουργούν νεολογισμούς πολεμικών πρακτικών και αυθαίρετα αναφέρουν ότι αυτοί οι νεολογισμοί,μερικών εβδομάδων υπάρξεως, εχρησιμοποιούντο μερικούς αιώνες πριν.
Ασφαλώς και στον κόσμο του ρομαντισμού, όπως έλεγε και ο Blaise Pascal, σύγχρονος του Miguel de Cervantes Saavedra, "η καρδιά έχει τους λόγους της που η λογική δεν ξέρει".